Training in uw eigen bedrijfsomgeving.
Alle BPMA-trainingen vinden in beginsel op locatie plaats, ofwel in uw eigen bedrijfsomgeving. Dit is niet alleen vanwege het gemak, maar vooral ook omdat bij alle trainingen de praktijk en het eigen bedrijfskarakter centraal staan.
‘Het geheim van vooruitkomen is beginnen met lopen.’
Dag Hammerskjold (1905-1961),
Zweeds diplomaat en Nobelprijswinnaar.
De basismodule
De basismodule Commercial Attitude is een ééndaagse training in ‘positieve confrontatie’, waarbij deelnemers vele ideeën en tools krijgen aangereikt waarmee ze hun eigen vakmanschap kunnen laten samensmelten met een effectieve relatiegerichtheid. De training is bedoeld voor iedereen die op basis van zijn of haar vaktechnische functie contact onderhoudt met klanten en prospects (projectleiders, technici, engineers, planners etc.).
De implementatiemodules
De implementatietrainingen zijn geheel toegespitst op de praktijk en de commerciële (onderhandelings)processen die op dat moment binnen uw onderneming plaatsvinden. Voorafgaand aan de eerste trainingsdag worden de deelnemers verzocht om één of meerdere verkoop- en/of managementcases toe te sturen. Op basis hiervan kan een zeer doel- en praktijkgerichte training worden voorbereid, waarbij Kloosterhuis Consultancy niet alleen optreedt als trainer, maar ook als coach. Door de eigen problematiek tijdens de training te behandelen ontstaat er een hoge mate van praktische toepasbaarheid en leren de deelnemers hoe ze hun kennis op het gebied van Commercial Attitude direct kunnen inzetten om van hun lopende verkoopprojecten een succes te maken.
Praktijk Evaluatiedag
De deelnemers ontvangen na de eerste Implementatietraining zowel een studie- als een praktijkopdracht. De opgedane kennis en vaardigheden hierbij zullen per deelnemer tussentijds (in samenwerking met de salesmanager) worden gemeten aan de hand van 30 meetpunten. De verrichte opdrachten vormen de basis voor de Praktijk Evaluatiedag (PED), waarbij de diverse technieken en tactieken middels o.a. rollenspellen verder worden uitgediept.
De submodules
De in totaal zeven submodules gaan stuk voor stuk in op disciplines waar (te) veel bedrijven verkoopkansen onbenut laten. Ook hier krijgen de deelnemers diverse tips & tools voorgeschoteld die vaak, zo luidt althans een veelgehoorde reactie, werken als eye-openers. De modules richten zich in beginsel op diegenen die zich daadwerkelijk met de desbetreffende disciplines bezighouden. Uit oogpunt van kennis- en beleidsbewaking worden de modules vaak ook gevolgd door het management van de onderneming.